معرفی اماکن تفریحی گرجستان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پل صلح گرجستان

این پل در سال 2010 برای اتصال بخش قدیمی شهر با بخش مدرن به ذستور شورای شهر تفلیس ساخته شد. طراحی و ساخت آن توسط یک طراح معروف ایتالیایی به نام Michele De Lucchi انجام شد. تور گرجستان نوروز 97، که در واقع بسیاری از بناهای اطراف پل و پارک توسط همین معمار ساخته شده و به همین علت هنگامی که کمی دقت کنید همبستگی و هماهنگی جالبی بین آنها خواهید دید که بسیار چشم نواز و زیباست و در بالای پل نمایی زیبا از دو طرف آن خواهید داشت روی یک تپه مجسمه کارتلیس ددا و روی تپه دیگر کلیسای جامع سامبا و محل اقامت نخست وزیر در تپه ای دیگر کلیسای ناریکالا و چرخ و فلک دیده میشود. این پل بر روی رود کر در تفلیس می باشد،طول پل 150 متر است،گردشگران تور گرجستان لحظه ورود به تفلیس حتما این پل را مشاهده خواهند کرد

 

پل صلح گرجستان

 

مجسمه مادر تفلیس گرجستان

مجسمه کارتلیس ددا بر روی تپه های سولولاکی در اطراف شهر تفلیس قرار دارد که در تور گرجستان به بام تفلیس مشهور است زیرا از آن تمام شهر با منظره ای فوق العاده هویداست. این تندیس 20 متری از آلومینیم ساخته شده و در سال 1958 و به مناسبت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس توسط مجسمه ساز الگوجی آماشوکلی ساخته شد. مجسمه نماد دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان است زیرا در یک دست آن کاسه ای برای پذیرایی و در دست دیگر آن یک شمشیر قرار دارد. مسیر رفت و آمد به این مجسمه با یک تله کابین است و هم چنین از طریق خیابان و با ماشین نیز می توانید از این مجسمه بازدید کنید. این مجسمه از همه جای شهر تفلیس قابل مشاهده است و به شما مسافران تور گرجستان نوروز 97 توصیه می کنیم در طول سفر خود از این مجسمه دیدن فرمایید. 

 

مجسمه مادر تفلیس گرجستان

 

 

 

حمام های گوگردی تفلیس گرجستان

نام پایتخت گرجستان به زبان گرجی «تبلیس» است که از کلمه «تیبلی» گرجی گرفته شده و در این زبان به معنای گرم است. از آن جا که ۳۰ چشمه آب گرم در دامنه های کوه تابوری در نزدیکی شهر وجود دارد، این نام را برای شهر باستانی و  تور گرجستان برگزیدند. در تفلیس حمام‌های سولفور متعددی وجود دارد. یکی از آن‌ها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده به حمام شاه‌عباس معروف است. کاشی‌کاری‌های آن به سبک صفویه و زمان ساخت آن مربوط به آن دوران است. این حمام هیچ وسیله گرم‌کننده‌ای ندارد و آب گرم آن کاملاً طبیعی است و از چشمه‌های آبگرم تأمین می‌شود. باور بر این است که آب این حمام دارای اثرات درمانی است. حمام های گوگردی تفلیس نیز رابطه تنگاتنگی با این چشمه ها  و تاریخ شهر دارند. آب این چشمه ها درصد بالایی از گوگردی و دیگر مواد معدنی را در خود حمل می کند و اغلب درجه ای بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد دارد. جالب است بدانید که از آب این چشمه ها سال های سال برای آب درمانی و درمان امراض پوستی و آرتروز استفاده می کردند. البته این تنها کاربرد حمام های گوگردی نبود و این چشمه های آب گرم در طی قرن ها با زندگی روزمره مردم تفلیس، پیوند خورده است. مردم در طی روز و برای استراحت به حمام های گوگردی می رفتند و حتی میهمانی های تور گرجستان نوروز 97 و رسمی شام را نیز در این حمام ها برگزار می کردند.امروزه این حمام های قدیمی همچنان مورد استفاده هستند که همگی در بخش تاریخی تفلیس و اغلب در خیابان آبانو (حمام) قرار دارند. برای تشخیص این ساختمان ها، به دنبال ردیفی از گنبدهای کوچک و در کنار هم باشید. از معروف ترین و قدیمی ترین حمام ها در این بین می توان به حمام قدیمی ارکل (Erekle) و حمام زیبای شرلی (Chreli Abano)، با کاشی کاری آبی رنگ و تزئینات چشم نواز اشاره کرد.

 

حمام های گوگردی تفلیس گرجستان

 

 

خیابان روستاولی تفلیس گرجستان

خیابان روستاولی شاهرگ اصلی شهر زیبای تفلیس می باشد،که شما با قدم زدن در آن می توانید با سبک معماری و زندگی مردم گرجستان آشنا شوید،این خیابان که به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطای تور گرجستان، یعنی شوتا روستاولی نام‌گذاری شده است قبلاً خیابان گلوینی نامیده می‌شد. این خیابان یکی از اصلی‌ترین و مرکزی‌ترین خیابان‌های شهر تفلیس که مهم‌ترین ساختمان‌های دولتی و فرهنگی تفلیس را در خود جای داده است.خیابان روستاولی که در قرن نوزدهم و توسط روس‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شد، خاطرات تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. درواقع روستاولی به نوعی شاهرگ حیاتی تفلیس است. طول این خیابان 105 کیلومتری برای بازدید گردشگران تور گرجستان نوروز 97 هم عالی می باشد.

 

خیابان روستاولی تفلیس گرجستان





:: برچسب‌ها: معرفی اماکن تفریحی گرجستان,رزرو تور گرجستان,معرفی تور گرجستان,تور های لحظه آخری گرجستان,برترین تور های گرجستان در بهترین هتل های گرجستان,نرخ مناسب تور گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مریم
ت : دو شنبه 25 دی 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی